Translation to other languages

Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013

Το χορταράκι της Γραμματικής

 Πριν ξεκινήσω το σημερινό θάψιμο, θα ήθελα να ευχαριστήσω τα παιδιά του Ελληνικά hoaxes που κοινοποίησαν το προηγούμενο μου άρθρο στην σελίδα τους στο Facebook και να τους ευχηθώ να συνεχίσουν το αγώνα τους για ένα λογικότερο διαδίκτυο. Το Terrng's Terrible Blog είναι δίπλα τους και στηρίζει την προσπάθεια τους.



Πάμε τώρα στο θέμα μας. Τι έχουνε πάθει όλοι τους τώρα τελευταία; Ολοένα και περισσότεροι δίνουν ολοένα και μεγαλύτερη έμφαση στα τυχόν ορθογραφικά λάθη του κειμένου και όχι στο περιεχόμενο του, με αποτέλεσμα να επικεντρώνονται στο δέντρο και όχι στο δάσος. Και δεν μιλάω για χοντρά λάθη, όπως θα δούμε σε λίγο, αλλά κυριολεκτικά για ψείρες. Δηλαδή πρέπει να έχουμε 32 διπλώματα Ελληνικής φιλολογίας και να έχουμε διαβάσει 630 βιβλία γραμματικής για να μπορούμε να πούμε τις απόψεις μας; Μήπως να περνάμε ακόμη και τα ποιο απλά μας σχόλια σε ελέγχους, να δούμε αν όντως πρέπει να δημοσιευτούν; Αυτό από ένα σημείο και μετά καταντάει κουραστικό και το θεωρώ προσβλητικό για τον ίδιο τον συγγραφέα του κειμένου, που μπορεί ακόμη και να απογοητευτεί και να τα παρατήσει επειδή έτσι ήθελε ένα σμήνος αυτόκλητων Γλωσσικών Μπάτσων.

Τον τελευταίο καιρό δέχομαι επικρίσεις και "διορθώσεις" από ανθρώπους που αρνούνται να διαβάσουν τις απόψεις μου και προτιμούν να επικεντρώνονται στο πρώτο λάθος που ίσως κάνω. Για το καλό μου όμως, ε; Για να με βοηθήσουν. Άνθρωπος είμαι και εγώ, δεν είμαι τέλειος. Και παραδέχομαι ότι μπερδεύω το "πια" με το "ποια", μπορεί να βάλω το τελικό νι εκεί που δεν πρέπει ή το αντίθετο, ή να βάζω πολλά κόμματα ή να μπερδεύω τις λέξεις. Αυτό σημαίνει ότι είμαι ένας αμόρφωτος κρετίνος, που πρέπει να στερηθώ το δικαίωμα έκφρασης; "Είναι στίχοι και όχι στοίχοι Ελληνάρα μου". Πριν από καιρό μια θείτσα μου έλεγε πόσο πολύ την... μπέρδεψα, επειδή έγραψα "νισάφι ποια" και όχι "νισάφι πια", προσπαθώντας μάλιστα να μου πει έμμεσα πόσο αμόρφωτος είμαι. Καλύτερα "αμόρφωτος" παρά ηλίθιος κυρά μου!



Θα συμφωνήσω φυσικά στο ότι υπάρχουν πάρα πολλοί εδώ στο διαδίκτυο που πρέπει να ξαναπάνε σχολείο, και μάλιστα στο Δημοτικό, γιατί τα λάθη που κάνουν με κάνουν να τηγανίσω τα μάτια μου. Για παράδειγμα, ρήμα σε παθητική φωνή το κλείνουμε με άλφα γιώτα (γίνεται - φαίνεται), ενώ σε δεύτερο πληθυντικό βάζουμε έψιλον (γίνεστε - φαίνεστε). Τόσο δύσκολο είναι; Επίσης ή θα γράψουμε "το ποιο μεγάλο πλοίο" ή "το μεγαλύτερο πλοίο". Ποτέ "το ποιο μεγαλύτερο πλοίο"!! Ααργκ, τα μάτια μου!!! Και το κερασάκι στην τούρτα είναι το όμικρον στα ρήματα, με αποτέλεσμα να βλέπουμε εκτρώματα του τύπου "σ' αγαπό" ή "ευχαριστό". ΑΑΑ, ΦΤΑΝΕΙ!!! Και μετά λέτε ότι οι ξένοι κακοποιούν την Ελληνική γλώσσα; Οι ίδιοι οι Έλληνες, και μάλιστα οι εθνικιστές Ελληναράδες, είναι που την κάνουν κιμά για κρεατόπιτες.




 (χαζή ερώτηση. από πότε η αξία ενός ανθρώπου μετριέται σε likes;)

Αλλά το χειρότερο όλων είναι η επιβίωση των γραικοεγγλέζικων, γνωστών και ως greeklish. Τα greeklish ήταν κάποτε ο μόνος τρόπος επικοινωνίας, μιας και τότε οι υπολογιστές δεν είχαν ελληνικούς χαρακτήρες και δεν μπορούσαν να τους διαβάσουν. Σήμερα όμως έχουν ελληνικούς χαρακτήρες και μπορούν να τους διαβάσουν. Ποιος ο λόγος ύπαρξης λοιπόν των γραικοεγγλέζικων; Η ερώτηση δυστυχώς είναι ρητορική, γιατί έχω διαβάσει πολλές "απαντήσεις". "Einai poio eykola", "etsi ego madei" και άλλες δικαιολογίες. Έχει πλάκα πάντως να προσπαθείς να διαβάσεις τα γραφόμενα τους. "Έτσι έγκο μάντει". Κοροϊδεύουν τους Αλβανούς και τους Πακιστανούς που προσπαθούν να μάθουν τη γλώσσα μας, αλλά στο διαδίκτυο γράφουν ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ! Και μετά θα σου 'ρθουν να σε διορθώσουν. "Re malaka amorfvte einai oi oxi u". Ναι, το είδα και αυτό...

Και όχι Mikeuis, στα γραικοεγγλέζικα δεν υπάρχει ορθογραφία. Γιατί; Γιατί δεν είναι καν γλώσσα!!




Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να βελτιώσει κανείς την ορθογραφία του. Οι ειρωνικές "διορθώσεις" δεν είναι λύση. Ούτε εμένα μου αρέσει η κακοποίηση της Ελληνικής γλώσσας, αλλά εδώ μιλάμε για αρρώστια! Έχω δει ανθρώπους να στήνονται στον τοίχο και να διασύρονται από τον κάθε λογής όχλο για ένα γαμημένο λάθος, που κανένας σκεπτόμενος άνθρωπος δεν θα έδινε σημασία. Δεν μιλάμε λοιπόν για "διορθωτές" μα για κάτι αρρωστημένο και πολύ χειρότερο. Μιλάμε για ανθρώπους που χρησιμοποιούν τυχόν αδυναμίες για να ξεσπάνε στους συνανθρώπους τους, καλυμμένοι απ' την διαδικτυακή ανωνυμία. Επικεντρώνονται όχι στο δέντρο, μα στο χορταράκι, για να κάψουν στο τέλος όλο το υπόλοιπο δάσος. Ένα φρικτό παρακλάδι της κακοπροαίρετης κριτικής, να σχολιάσεις κάποιον για να φανείς ανώτερος του, γιατί έτσι έμαθες από μικρός, να κατακρίνεις τους πάντες, να κόβεις γέφυρες και να χτίσεις τοίχους γύρω σου, να θεωρείς τα πάντα ανεξάρτητα από εσένα, να αντιμετωπίσεις τα πάντα σύμφωνα με τα δικά σου μέτρα και σταθμά, να έχεις παρωπίδες, να θεωρείς τους πάντες κατώτερους σου και να τους "διορθώνεις" για να φανείς ανώτερος. Και έχεις μια καλή δικαιολογία. Για το καλό τους, να τους βοηθήσεις. Έχεις όλο το δικαίωμα να τους βρίσεις και να τους προσβάλλεις, αρκεί να νιώσεις ότι το κάνεις για το καλό τους.



Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, έχεις και τον Σαμαρά να σου παίρνει το ψωμί απ' το στόμα και να σε μπουκώνει με Wi-Fi! Ε άι σιχτίρ ποια!!!

Αμάν, μόλις έκανα ορθογραφικό λάθος! Τώρα θα έρθουν οι grammar Nazis να με διορθώσουν, να με ειρωνευτούν, να με προσβάλουν. Μπα, αποκλείεται. Ζούμε σε δημοκρατική χώρα. Ποιο πιθανό είναι να μπουκάρουν στο σπίτι μου, να με δείρουν, να με σείρουν μέχρι την πλατεία Συντάγματος, να με ξαναδείρουν, να μου πετάξουν υδροχλωρικό οξύ στο πρόσωπο, να με κρεμάσουν, να με κάψουν, να τινάξουν το κρανίο μου στον αέρα με καραμπίνα και στο τέλος να με ανοίξουν και να πετάνε τα σωθικά μου στον μονίμως διψασμένο για αίμα όχλο. Ε ΑΕΙ ΣΤΟ ΔΙΑΟΛΟ ΠΟΙΗΥΙΑ!!!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εδώ γράφετε ότι γουστάρετε και όπως γουστάρετε, αρκεί να είστε ευγενικοί και να σέβεστε το blog και τις απόψεις των υπολοίπων. Τόσο απλά :-)